torsdag 16 oktober 2008

En dag utan tungviktsboxning

Mormor var barnvakt idag då jag gjorde sista tentan på lingvistikkursen som jag med säkerhet hade över 80 % rätt på. Bra, då hoppas jag att slutbetyget minst landar på ett B.

När jag sedan kikade förbi jobbet för att hämta mina filmer från AV-media (bl a Fox News och Hollywood och krigsmakten) hade jag flyt att bli bjuden på rödinglunch av Mr. Vorfreude som avslöjade att hans matkonto varit nere på 400 kr/månad.

Efter käket ringde jag Usama Kent för att lämna K1-biljetten till honom. Det visade sig att han satt på jobbet så jag gled in på fikarummet igen och talade med Mattsson som lovordade lärarlyftet. Igår meddelade bossen att det inte fanns möjlighet för mig att söka lärarlyftet. Det gjorde mig besviken eftersom pluggandet utvecklar mig mer än ekorrhjulet på jobbet. Jag såg lyckligtvis ingen Dagen i fikarummet. Mått'n lovade fixa till Saaben på tisdag, Nilsson berättade om sin filosofikurs, brudarna hade haft tjejkväll, bossen bjöd in till oktagonen, det hade varit bra uppslutning på innebandyn som jag pluggade bort, Granen hade fått 60 räkningar som inte var hennes, Lassie ville inte spela golf men det ville Usama Kent, Leifi och rookien Mr. Speed.

Vi hoppade in i Torped-Leifs bil och drog till banan. Trots darrigt spel vann jag på 41, Usama Kent hade 42, Leifi 50 och Mr. Speed landade på godkända 57 i debuten. På sista hålet hookade Mr. Speed ut Usama Kents lysboll i vattnet. Jag lämnade igen Doffes vänsterklubbor till Valle och hälsade från Krupnik.


Jag undrar just hur många bloggare som skriver såna här tråkgrejor om sina vardagsliv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det undrar jag också. Gillar ju din blogg just på grund av dess avsaknad av irrelevanta personliga tramserier. Ok att vara personlig i sitt skrivsätt men man skiter faktist fullt i om du spelar golf eller skriver tenta. Din kunskap om tungviktsboxning är det man tackar och bugar för...
Hoppas tentaresultatet överraskar positivt, själv skriver jag på måndag, sen blir det tokträning en sista hård vecka inan ABC i Götet =)

Ha det fint

Anonym sa...

Precis, alla dessa bloggar om personers vardagsliv men tillför sällan kunskaper eller insikter. Jag skulle kunna skriva såna här inlägg hela dagarna, men varför? Jag skriver hellre om tungviktsboxning än om mig själv. Nä, spana in den här dokumentären istället den kan bli intressant än ett svenssonliv: http://www.imdb.com/title/tt1201576/plotsummary