lördag 20 december 2008

Valuev vs Holyfield ikväll

Valuev är den mästare som borde passa Holyfield bäst. För första gången på många år kommer Holyfield att vara den snabbare boxaren i en VM-fight. Valuev har dock gjort stora framsteg med sin jabb sedan han bytte tränare och risken är att Evander inte lyckas komma förbi den tillräckligt många gånger.

Valuev har aldrig varit i golvet och en 46-årig Evander kommer knappast att vara den förste att stoppa "The Beast From the East". Valuev är ingen puncher så jag gissar att matchen går tiden ut och Valuev vinner på enhälligt domslut.

Men tänk om Holyfield vinner och får möta en Klitschko. Då finns det inga fantasifoster i himlen som kan hjälpa Holyfield från att bli ordentligt utslagen. Det bästa vore nog om Valuev vann och Holyfield lade handskarna på hyllan.

Matchen sänds live ikväll på tyskkanalen Das Erste och svenska Viasat Sport. Jag kommer även att rapportera efter varje rond här på sidan.

PS

Aftonbladet borde låta den här killen skriva samtliga boxningsartiklar. Då kanske vi slipper artiklar kryddade med faktafel och plattityder.

3 kommentarer:

hagler sa...

Inga ord (eller andar) kommer att hjälpa gamle mästaren Holyfield i kväll. Förvisso är Valuev den absolut sämste mästaren någonsin, i mina ögon, men han vinner dagens match.

Anonym sa...

Jag tror på uppgiven från Holyfields hörna, kanske 6e ronden?

Anonym sa...

Holyfield står tiden ut men jag tror att Valuev vinner 80-90 % av ronderna. Jag tyckte att Valuev hade stora problem med mediokra boxare som var rörliga, t ex Attila Levin. Jag skulle bli enormt överraskad om Holyfield som varit passiv i många matcher på sistone mäktar med att vinna fler än två-tre ronder.