lördag 14 juni 2008

Attila Levin ska boxas i Karlstad

Det ryktas om att Levin ska boxas i Karlstad den femte september. Motståndaren är ännu inte klar, men jag tror att vi kan utgå från att det blir en tämligen tandlös motståndare. Ray Mercer och Al Cole skall även boxas på galan, men de är mer än lovligt "over the hill".

Om matcherna är ojämna redan på förhand ser jag ingen anledning till att åka ner och se galan. För att boxning ska bli spännande måste ju motståndarna vara hyfsat jämna. Jag misstänker att man kan pricka in de flesta resultaten på galan i Karlstad i förväg.

Jag vidhåller fortfarande att Levin borde möra Aldo Colliander för att avgöra vem som är bäst i Sverige. Den matchen skulle vara oviss och därmed intressant. Tyvärr verkar de svenska arrangörerna inte begripa att just ovissheten om vem som ska vinna är avgörande om man köper en biljett eller inte. Vem bryr sig om Levin knockar en sopa i första ronden, om man redan på förhand kan avgöra utgången?

1 kommentar:

Anonym sa...

borde möra Aldo Colliander för att avgöra vem som är bäst i Sverige.


vem e du och vad kan du for att skriva att nan skal morra mig det latter hart tyson